Are you ready? (준비됐나요?)
Let’s go to page 3 (3페이지를 준비합시다)
Please repeat after me. (따라 하세요)
What do you see now? (지금 무엇을 보고 있나요?)
Make your own sentence using this word. (이 단어를 사용해서 너 자신의 문장을 만드세요)
Let’s review what we learned in our last lesson. (지난 수업시간에 배운 것을 복습합시다)
Did you prepare for today’s lesson? (오늘 수업 준비됐나요?)
Please tell me the answer for each question (각 질문에 대해 답을 말해보세요)
Just a moment, I will get my textbook (잠시만요, 교재를 가져 오겠습니다.)
I’m sorry. I don’t have the textbook with me. (죄송하지만 교재를 가지고 있지 않습니다.)
Could you tell me what’s the topic for today? (오늘 수업 토픽은 무엇인가요?)
I’m sorry, I didn’t prepare for the class. (미안하지만, 수업 준비를 못했습니다.)
I’m sorry. I have not read the issue. (미안하지만, 주제를 읽지 못했습니다.)
Could you speak slowly, please? (천천히 말해 주실 수 있나요?)
Pardon me? (다시 한 번 말씀해 주세요?)
I can’t hear your voice. Could you speak louder? (목소리가 잘 안 들려요. 좀 더 크게 말해 주세요)
What’s the matter with the connection? (연결에 무슨 문제가 있나요?
The line is not clear. (전화상태가 좋지 않아요)
There’s a terrible echo on the line (전화라인에 잡음이 있어요)
I think we’ve got a crossed-line / the line is chappy. (혼선이 있었나 봐요)
Could you call me again? (다시 전화해 주시겠어요?)
No. I don’t see it. Can you tell me where it is, please? (아니요. 찾을 수 없습니다. 어디에 있는지 말씀해 주세요?)
Could you please tell me how to say it correctly? (올바르게 어떻게 말하는지 말씀해 주세요)
I don’t know this word. Could you explain it to me? (이 단어를 모릅니다. 설명해 주세요)
Teacher, Is my English correct? Please correct me if I’m wrong. (강사님, 제 영어가 맞나요? 틀렸다면 교정해 주세요)
Let’s take turns reading the dialogue. (교대로 대화문을 읽어봅시다)
Are there words that you don’t understand? (이해 못한 단어가 있습니까?)
I am sorry. But, I’m so busy now that I need to skip my class today (미안하지만, 바빠서 오늘 수업을 할 수 없어요)
I can’t have my class today because I don’t feel very well. (아파서, 오늘 수업을 할 수 없어요)
I had a great time talking to you (즐거운 시간이었습니다)
You did very well today (오늘 잘 했어요) Have a nice day! (좋은 하루 되세요!)
|